Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Sexismus a objektivizace žen v českých a slovenských rapových videoklipech
Mazánek, Aleš ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Hroch, Miloš (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá postojem rapperů, rapperek a producentů rapových videoklipů k problematice sexismu a objektivizaci žen v českých a slovenských rapových videoklipech. Cílem této práce bude zjistit, zda je tato problematika tvůrci rapu a rapových videoklipů vnímána a následně popsat, jakým způsobem jsou ženy v rapových videoklipech vyobrazovány. Pro splnění cílů bylo využito polostrukturovaných rozhovorů. Teoretická část práce se zabývá historií a odlišnými přístupy v oblasti výzkumu subkultur, jsou popsaný hlavní proudy a významní představitelé. Další část práce se věnuje historii a vývoji hip-hopové subkultury a jsou definovány klíčové pojmy. Práce se také věnuje odlišnému vývoji hip-hopové subkultury v USA a v Evropě a jsou popsány hlavní rozdíly. Dále se práce zabývá historií rapu v USA, Česku a na Slovensku. Další část této práce pojednává o genderu a hip-hopu, sexismu a objektivizaci žen a nastiňuje problematické zobrazení žen v rapových videoklipech.
Aktuální trendy v marketingové komunikaci hudebníků na českém rapovém trhu
Slovák, Jan ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Rosenfeldová, Jana (oponent)
Propojení hudebního světa a světa businessu je aktuální téma současné doby. Hudební průmysl se netýká pouze mainstreamových interpretů a kapel, ale také alternativních scén. Marketing v tomto prostředí hraje velkou roli. Jednak v souvislosti se značkami a sociálními sítěmi, a potom také v samotné propagaci hudby. Hip-hopová kultura ovlivňuje životy mladých lidí po celém světě. Nejedná se pouze o témata spojená s násilím a drogami, tak jak byla tato kultura původně reprezentovaná v USA, ale také může být spojena s běžným každodenním životem i na vesnici, tak jako v případě tvorby Opak Dissu Label. Práce je zpracována z pozice studenta marketingu a producenta hudby. Dívá se na aplikaci těchto mechanismů na současné české rapové scéně. Uvádí několik výrazných příkladů komunikace českých a slovenských rapových interpretů, které marketingově ovlivňují jejich popularitu. Práci dále analyzuje způsob jazykové a vizuální komunikace netradičního rapového uskupení Opak Dissu Label na sociálních sítích. Analýza byla možná i díky rozhovoru se členy tohoto uskupení. Práci doplňuje podrobný seznam literatury zabývající se hip-hopovou subkulturou a také seznam zdrojů odkazujících na českou rapovou scénu.
Jižní Bronx jako kolébka hip hopu: lokalita jako klíčový faktor vzniku hiphopové subkultury
Solničková, Sabina ; Sehnálková, Jana (vedoucí práce) ; Kozák, Kryštof (oponent)
Bakalářská práce Jižní Bronx jako kolébka hip hopu: lokalita jako klíčový faktor vzniku hiphopové subkultury se věnuje okolnostem, které umožnily vytvoření hiphopové subkultury v 70. letech 20. století v jižním Bronxu. S ohledem na proměnu, kterou jižní Bronx před začátkem této dekády prošel z hlediska jeho rekonstrukce a přesunu obyvatel, se práce snaží vyzkoumat, jaký tato transformace měla vliv na vytvoření kombinace faktorů, jež na začátku 70. let dala vzniknout hiphopové subkultuře. Cílem práce je tak vysvětlit vznik hiphopové subkultury prostřednictvím kritéria lokality jejího vzniku a odpovědět tak na otázku, jakými způsoby byla tato subkultura ovlivněna sociálním prostředím Bronxu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.